egna ansiktsmasker!

2011-01-08 / 21:20:44 / Allmänt

  • Fuktgivande ansiktsmask med persika
    Mosa fruktköttet av en persika och bland med 0.25 dl vatten, 1 tsk honung, en äggula och tre matskedar tistelolja. Lägg på ansiktet och låt sitta i 20 minuter.

  • Ansiktsmask med banan mot torr hy
    Mosa en banan. Bland i 4 matskedar smulade havregryn och 2 matskedar honung. Tillsätt eventuellt lite vatten för bättre konsisitens.

  • Avocadomask för torr hy
    Mosa en avokado och bland med lite olivolja. Lägg på ansiktet. De fleromättade fetterna gör underverk för hyn.

  • Ananasmask för oren hy
    Ananas är inte bara gott utan kan även motverka oren hy. Bara att mixa ananasen med en stavmixer och lägga på ansiktet.

  • Ansiktsmask mot förstorade porer
    Blanda honung, äggvita och citron. Smörj in ansiktet och låt stelna. Skölj med ljummet vatten..

  • Ansiktspeeling
    Låt 2 msk socker ligga i vatten en stund för att göra sockerkristallerna mindre och rundare. Häll av vattnet. Blanda ner 1 msk honung . Börja peela!

  • dessa brukar jag använda.. ibland visar de mycket resultat och ibland inte.. jag är ganska dålig på att göra det varje dag.. nu har jag börjat igen för jag har fått två finnar!! haha panik! usch hatar oren hy :( men har inte ätit så bra mat och inte druckit mycket vatten på sistone! det är ganska jobbigt att dricka 8 glas vatten om dagen.. när jimmie var i england gjorde jag det i nästan två veckor det var duktigt av mig ! såg inte resultat med en gång utan det tog typ två veckor till.. jag va helt besatt av att få fin hy så jag letade upp massa egna ansiktsmasker man kunde göra hemma.. jag testade faktiskt att göra en med honung och kanel hade det på ansiktet i ca en timme innan jag skulle lägga mig,, vet faktiskt inte om det blev nåt bra resultat.. man ska nog inte tänka på det så mycket å stressa fram fin hy.. kroppen gör som den vill.. vatten är nog det bästa tror jag! och undvika godis och snabbmat! hehe ovan här finns lite recept på egna ansiktsmasker som jag hittat på google. har ingen aning om det funkar men det kan väl inte skada att prova lite ;) /eve

    Kommentarer
    Namn:


    E-postadress:


    URL/Blogg:


    Kommentar:






    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!