dagens makeup steg för steg

2011-02-02 / 13:51:32 / Allmänt

sorry att jag vart så tråkig men här får ni en dagens make up steg för steg hoppas ni gillar! å bilderna är inte bra men hoppas det funkar ändå!
hellu jag börjar med att tvätta ansiktet! sen använder jag mig av en foundation som heter dream satin liquid från maybelline new york färgen nude.. sen har jag precis börjat lägga foundation med en borste vilket är mycket bättre tycker jag :)
efter jag har lagt min foundation tar jag en ljus puder min heter ZAFi .. ingen aning om va det är för märke köpte den på klädkällarn :P men den funkar ;)
efter puder och foundation tar jag såklart rosa rouge med en ganska stor mjuk pensel :)
klar med "grunden"
haha snygg bild! inte lätt å ta kort sådär.. tog kajal inne i ögona uppe å nere på vattenlinjen..
sen tog jag min nya eye primer från make up store.. vettefan om det blev nån skillnad men men..
använder mina ögonskuggor från eleven.se .. tog en ljus färg som grund på hela ögonlocket och ögongloben
och en brun färg som jag lägger bara på ögonlocket :) i en halv cirkel
Sen blandade jag in lite rött i det bruna :)
sedan målar jag mina ögonbryn med en ögonbrynspenna från hm mycke bra ;)
sedan använder jag min såklart av max factors false lash effect ! (bästa mascaran)
sedan använder jag min av en vit skimmrig ögonskugga å lägger på näsan å kind benen som en highlighter mycke sött blir de ;)
här är det färdiga resultatet . en ganska enkel make up
ögonskuggan ;) röd/brun hoppas ni gillade de ! nu ska jag ut i slottskogen med min lilla vovve

Kommentarer
Rebecca

awesome tips :) jag har också den mascaran - älskar den! Men gillar du din foundation som du har i första rutan? Tycker det är svårt med foundation för känns alltid som att det syns för mycket, man vill ju inte gå runt och vara helt orange i huvudet eller brunare än någon annanstans på kroppen xD

evelina

tack! neh jag tycker den är jätte bra den är ljus och jag är lika brun på resten av kroppen som jag blir i ansiktet.. tar aldrig en foundation som är mörkare än min egna hy.. då blir de ju fjortissminking hehe .. men du kan ju testa i affären vilken som passar din färg bäst..

2011-02-03 . 13:24:08
Länk: http://littlemisseve.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar:






Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!